fredag, maj 10

Akuten.

Min och Emils natt har spenderats inne på akuten/barnmottagningen med Engla.
Dom konstaterade krupp.

Igår lät hon jätterofflig i halsen under hela dan. Hon är trots allt förkyld så jag trodde hon bara att lite slem i halsen eller nåt men igår kväll vaknade hon och allt hadd börjat låta sämre.. lät som om hon inte kunde andas och luftvägarna va tjocka så jag ringde 1177 och då sa hon direkt i telefonen att det va krupp.
Turen va att emil va på väg hem från jobbet så 15 min senare åkte vi in och svärmor kom hit och tog Albin så länge.
Väl inne så på sjukhuset lät hon lite bättre men hon kollade syresmätningen och feber... allt såg okej ut men hon fick andas igenom en luftgas och det va inte det roligaste hon hade varit med om. Hon fick även nån tablett som skulle upplösas i vatten men det gick bra.
Vid 03 tiden va vi hemma och gumman somnade direkt i sängen och allt lät mycke bättre.

Trött tjej är jag nu så en kanna kaffe och macka till albin medans vi inväntar att engla ska vakna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna kommentar med frågor och annat :)♥

- Stötande kommentarer publiceras ej!