söndag, augusti 1

Dåligt samvete.

Usch..!
Nu är det illa asså.
Som sagt så kunde jag inte kolla på Sommaren med Göran innan.
Direkt när jag lägger mig i soffan och mysa till det med så börjar Albin GALLSKRIKA!
Vet absolut inte vad det va med han.. först så gnällde han lite sen bli det bara värre och värre... visste inte vad jag skulle göra.
Det lät verkligen på han att han skulle dö så otäckt lät hans skrik, har nog aldrig hört det så.
Jag började ju pusta för jag hade lagt mig till rätta så mysigt och va tvungen att gå upp ur soffan och sa till han att han skulle lugna ner sig och slängde upp han på axlen.
Gick med han en sväng, trodde det va magknip först.
Kan säga så här innan jag förtsätter... jag har blivit sååå stressad under den vi har ha fått Albin... redna under graviditen kunde jag inte ta det lugt för fem öre.
Blev sur på Emil för jag va stressad... ja allt det där.
När jag va gravid och blev stressad och inte kunde lugna ner mig blev jag frustrerad och Albin i magen började sparka så in i helvete på min vänstra sida.
Kan säga att han känner av det nu med, jag tycker INTE om att han skriker.
Jag börjar nästan och gråta när man ser att hans tårat bärja komma för han skriker.
Ibland så känner man sig som en dålig mamma för att man inte kan få tyst på sina barn men det händer väl alla.
Skrika för ett sånt litet barn betyder ju bara en sak... att dom vill nåt.
Men  frågan är stor: VAD vill dom?
Det är inte alltid blöjbyte, mat och sällskap.
Ibland räcker det med en hand på magen eller bara prata och skatta med han.
Nu tillbaka till ämnen...
Daskade han lite i rumpan om det nu va magknip, la han i sitterna med gungan, gav han nappen men han bara skrek.
Till slut så ringde jag Emil i gråten i halsen.
Han kom direkt så han kunde ta Albin.
På 5 min va han tyst och sov.. det va pga att han känner av hur jag mår och va stressat över situationen.
Att jag aldrig kan lära mig och slappa av, hade varit guld värt just nu.
Ibland få man lägga undan han så jag få hämta ett par djupa andertag även om han skiker.

Emil kramade om migo ch lugnade ner mig sen innan han gick igen och nu är det bättre.
Nattade han lite tidigare idag än vanligt, så nu ligger han i sin säng och sover för längesen.
Hoppas älsklingen kommer snart!

Behövdes bara lite avskrivning här framför datorn.

3 kommentarer:

  1. som det verkar på Nova så är hon uttråkad på mej ibland... de träffar ju oss hela dagarna och då är det ju mys när pappa kommer och ta henne tycker hon :S och ibland känner man sig inte tillräcklig :S drygt... men så e det och va mamma antar jag... det är vi som måste göra de dryga sakerna om dagarna med dom och sen kommer pappa hem från jobbet och då är han super rolig :P
    Det blir bättre med tiden :) ja lovar :) kramar.

    SvaraRadera
  2. Ja dom gör det. Kommer det nån då och hälsa på eller nåt så är allt frid och fröjd, super glada.
    Ne man gör jub inte och det är skit drygt :S
    Hahah ja jag hoppas det :) bar att bita ihop nu antar jag :P kramar

    SvaraRadera
  3. Allt är inte frid och fröjd med barn. Alla blir arga och frustrerade på sina barn. Fast man känner sig så hemsk men man kan inte alltid hålla tillbaka! Jag blir med riktigt arg ibland och går in i ett annat rum en stund trots att hon skriker men bara för att hämta andan och sedan göra ett nytt försök, med nya krafter!
    Du är inte ensam :) Kan tänka mig att nästan ALLA har det så ibland.

    SvaraRadera

Lämna gärna kommentar med frågor och annat :)♥

- Stötande kommentarer publiceras ej!