onsdag, juli 7

Stackarn :(

Albin har ju fått Sempers ersättning nu några gånger för jag håller på att sluta amma.
Köper dom små färdiga druckerna till han där det är 200ml i.
Va nere i konsum innan och köpte NAN 1 iställer på pulver för dom hade inga såna små paket kvar.
Har läst att folk hellre rekommenderar NAN 1 än Sempers, så tänkte testa det.
Emil och jag satt och spelade precis, det va ändå 2 timmar sen Albin käkade och ut kom det så mycke kräk/mat så han badade t.o.m i det.
Det bara sprutade ur munnen på han och golvet va helt fullt.

Kan det vara så att han inte tål den maten eller fick han bara för mycke?
Brukar ju ge han 100-140ml när jag pumpar och gjorde för 130ml som det stod på förpackningen men ändå åt han inte upp allt.
Han har aldrig kräkts av Sempers men detta tog priset...

Tänkte höra med er vilken ersättning ni rekommenderar?

6 kommentarer:

  1. Hejsan. Johanna här ! jag som fått en bebis typ 1 vecka efter dig . Rasmus spydde med mycket i början och jag ammade bara dom första dagarna sen har han ätit olika ersättningar . men jag tycker nan 1 är bra . och vi ger han miniform för han har ont i magen ibland och var förstoppad, men sen har vi börjat ge han ett man kan köpa bara på apoteket det är om man inte tål mjölk . den är lite dyrare men rasmus mår hur bra som helst nu =) prova veta =) kramar

    SvaraRadera
  2. Jag har kört sempers hela tiden... men det är nog en smaksak tror jag. Funkar bra på Nova iallafall så hon får den i både ersättning och välling.
    Men ammar du inte nu?
    Funkade bärselen bra eller?

    SvaraRadera
  3. Linda: Aha oki.. ska se om den funkar annars få man väl byta.
    Jo.. nån gång om dagen, kan ju inte sluta tvärt så håller på att trappa ner.
    Nja såå där.. han verkar inte vilja vara i selen =/ går väl bra en stund men sen börjar han gnälla igen.

    SvaraRadera
  4. Ja man får ju känna efter lite :)
    Nähe tråkigt... men det är inte så bekvämt och gå runt med sele ändå i denna värmen :S

    SvaraRadera
  5. Precis.. :S Dör juh snart så varmt är det, spelar lixom ingen roll vad man gör eller är. :P

    SvaraRadera
  6. Nej det är riktigt drygt... en pool skulle man haft :)

    SvaraRadera

Lämna gärna kommentar med frågor och annat :)♥

- Stötande kommentarer publiceras ej!