tisdag, april 6

Barnmorskan.

Åkte till barnmorskan vid tolv, hade en tid inbokad vid 1.

Va inne med bussen precis ett så fick nästan springa upp MVC.
Typiskt när man kommer dit att man ändå få vänta i en kvart innan man bara kan få prata med nån så dom kan ta blodtryck och vägning.

Pratade förvånadsvärt länge med BM idag.
Annars ha det alltid varit att man kommer dit och lyssna hjärljudet och mäter magen, bokar en ny tid sen gå där i från så det va rikigt roligt att gå dit idag.
Kollade hjärljuden och mättemagen som vanligt och allt såg hur bra som helts ut. Hon blev lite paff där inne att det snart va dax..haha.
- Oj sa hon... tiden har runnit iväg här. (tur det sa jag)
Då kan du ju föda inom tre veckor.
- 3 veckor skrek jag!
- Då är allt i stort sätt utvecklat på den lille så då kan det komma när som, sa hon.
Visserligen vill jag inte gå över tiden men detta känns stressigt! :)

Pratde om allt möljligt, jag hade lite frågor, en speciell va ju att jag ville veta hur den lille låg så hon kände att den låg med huvudet ned och på sidan som jag har berättat innan att det gör lite ont det va tydligen en fot. H*n tar sats och sprarkar rikigt hårt.
Det va lite kul att veta faktiskt.. skönt att den ligger fixad redan så den ligger med huvudet ner :)

Pratade även om ett besök på förlossningen, hon tyckte det va bra.
Va nån runtvandring man kunde gå på där inne och kolla på lokalerna och det. Tänkte ringa dom nu ikväll och kolla om det finns nån plats för oss där.
Kul att se hur det ser ut där inne, kommer la säkert bli ännu mer förlossnings rädd när man kommer in dit och ser saker man inte har sätt innna.

Sf-mått: 30
Vikt: 76,7 (inskrivning 63) skönt att vara gått upp 1 kg sen sist :) *gillar*
Hjärtslagen på bebben: 144-150

2 kommentarer:

  1. Blir nog en tjej tror jag.Har ni några namn på lager.

    SvaraRadera
  2. Tro med på en tjej :)
    Vi har bara tjej namn på lager, Tindra eller Saga har vi funderat på.
    Killnamn är vi inte rikigt överens om men det kommer väl!

    SvaraRadera

Lämna gärna kommentar med frågor och annat :)♥

- Stötande kommentarer publiceras ej!