lördag, december 26

Oljor.

Nu har jag varit nere på konsum och köpt en massa oljor till magen.
Man vill ju undvika bristningar så gott det går.
Innan tänkte jag inte lika mycke på det men nu när ma n har gått halva sin graviditet så kanske man kan göra nåt.

Visserligen säger dom att bristningar inte är för att barnet växer eller att man för stor utan en gravid kvinna har också en hel del hormoner i omlopp som hjälper till att mjuka upp bäckenet inför förlossningen och därigenom även mjukar upp huden. Det gör att bristningar lätt formas. Så entligen tro jag inte på det där med att man växer för snabbt under graviditeten, men man kan ju undvilka dom där extra kilonen som man kanske lägger sig på.

Jag har aldrig fått en ända bristningen under hela min liv, även om man kanske ha gåt upp för snabbt. Sen säger en del att det är ärftligt med sånt där. Tur då att mamma inte hade några :) me ändå vill man ju göra nåt för att förebygga dom.

3 kommentarer:

  1. haha min mamma har inga heller... men ja slapp fan inte :P
    Men så har ju jag gått upp xtremt mycket med :) smörj med olivolja :)

    SvaraRadera
  2. Hhah.. man få la hoppas på det bästa iaf. :)
    Jo, läsye att det skulle vara bra så köpte det :P
    Än så länge är inte viktöningen nåt problem för mig men det kommer väl :)

    SvaraRadera
  3. Har med hört att det kan ha med det oh göra.
    Försök med baby olja från apoteket.
    kram

    SvaraRadera

Lämna gärna kommentar med frågor och annat :)♥

- Stötande kommentarer publiceras ej!