måndag, december 21

Akuten nästa?

Nu har jag varit hemma hos mamma i tre hela nätter.
Va lixom inte mening, skulle hänga med henne och handla julmat på amirlen sen hem till henneo och mysa en stund.

Först va det meningen att jag skulle ta halv sex bussen från mamma, men eftersom det va sån jävla skit väder så ville inte mamma köra. Stod och väntade in busse i 20 min men den kom aldrig, så gick in igen mamma och sa att jag stannar inatt i stället. Det va väl halt för bussarna med så dom va dukitigt sena. Skickade till älsklingen att jag stannar hos mamma för han kunde inte hämta mig heller för hans bil e ju sönder. *tyvärr*

Tänkte att jag skulle ta en varmt skönt bad på kvällen och ta det lite lugnt. Så gjorde deto ch la mig i soffan en stund. Va tvungen att kissa sen och kände att det va nåt fel, kändes konsigt när jag kissade. Så hollade jag ner och där va det FULLT med blod! *OMG! * Ropade på mamma så hon kollade och jag började gråta, svettas, skakas.. ja det va nog allt på en gång. Vilken känsla jag fick i kroppen som är elt obeskrivligt!
Fick ta en binda och lägga mig igen i soffan. Hjälpte inte så jag fick ringa sjukvårdsupplysningen och fråga om råd. Dom frågade lite om jag hade ont nere i magen, för dom sa att missfall va väldigt ovanlig i den veckan jag är i så det behövde jag inte oroa mig för. Hon sa med att jag skulle avvakta lite och se hur det blev, blev det värre så skulle jag komma in. Hon gav mig ett råd med att jag skulle lägga mig och ha nåt stöd under knäna när jag låg ner. Så magen fick vila.

Mamma hämtade kuddar och lite, men det hjälpte knappt. Det började komam klumpar i bloden denna gången så jag ringde dom igen så dom kopplade mig till förlossning så jag fick prata med nån där. Hon sa att det kunde vara en spricka en i livmodern som hade blivit. Hade ju inte gjort nåt anstängande på kvällen så förstod inte rikigt va det va :( Blev mest orolig över att bebben så h*n mådde bra. Åkte aldrig in iaf men förlossning va så snälla så om jag kände ett minsta oro så skulle jag komma in. Sov inte så bra den natten, vill jag lova. Stannade en natt yttrligare hos mamma, ville vara säker på att det inte kom tillbaka. Låg hela lördagen i soffan och bara tog det lugnt.
Söndagen blev väl inte heller så mycke med, stannde väl mest hos mamma för vädret skulle. Kände inte dirket för att åka hem.

Ska ringa BM med imorgon och se vad dom säger. Så dom vet om det!

Ligger i soffan nu iaf och ska snart hoppa i en dusch tro ja. Emil ska till Hoby idag och fixa däcken till bilen. Sen måste han hjlpa mig med min dator, den har en MASSA virus som jag inte kan få bort så få göra en systemåtersrällning igen.. hur jävla roligt är det då?!!!!!

6 kommentarer:

  1. Usch va otäckt :( Åk in till förlossningen om du är orolig... bättre det än att gå och oroa sig! kram

    SvaraRadera
  2. J :( för jag e fortfarande rädd, tänkte mest på bebben så allt e bra den! Få ring dom imorgon igen och se vad dom säger! Läskigt va det iaf :( kram

    SvaraRadera
  3. Ja för då gör dom ctg på dej och sen ett ul... så man kan släppa den oron :) kram

    SvaraRadera
  4. Vad bra. trodde först dom inte skulle kolla nåt. :( vill att dom gör ett ul så oron släpper. för man är ju fortafandde lite skakis :( kram

    SvaraRadera
  5. jo dom kollar en grundligt varje gång man åker in... särskilt om man blöder ... ja hade ju en liten blödning en gång och då kollade dom allt! Då kanske ni kan se va det är för kön samtidigt :) kram

    SvaraRadera
  6. Vad bra ..:) få åka in och kolla på allt är oki.. :) Hahah ja det kanske vi kan göra, hoppas vi inte få den barnmorskan som va där.. om vi har tur :) kram

    SvaraRadera

Lämna gärna kommentar med frågor och annat :)♥

- Stötande kommentarer publiceras ej!