söndag, september 20

Frågor angående mitt löshår!

Jag har fått frågor angående mitt löshår, vad jag använder för metod och så vidare. Tyckte att jag skulle ta upp det i ett inlägg eftersom det här med löshår är riktigt stort just nu. Jag använder mig av så kallade clips som jag vet att många andra också gör. Varför jag har valt denna metod är för att:
sany3488_1194373834_1273647 Clip
+ Den är mest skonsam för håret.
+ Man kan ta ur håret och sätta i det när man vill och hur man vill beroende på olika frisyrer.
+ Man slipper dessutom en äcklig hårbotten som man får när man använder sig av andra metoder som sitter kvar i några veckor.
+ Eftersom att tvättning sliter på håret så håller sig löshåret fint mycket längre för att man inte tvättar det varje gång man tvättar sitt eget hår.
+ Denna metod är billigast.
- Ett minus jag kan komma på är att det kan vara svårt att dölja spännena ibland. Jag måste sätta mina så högt upp bara för att jag har pagen men annars är det inte så mycket mer dåligt med denna metod.
*Ett tips för dig med page: Gör en inbakad fläta i underhåret så blir det ingen tjock kant!
Jag har använt mig utav löshår i ca 4 år och ni undrar säkert var ifrån jag köper mitt hår köper mitt på Rapunzel nu mera. Innan så åkte jag upp till Växjö och köpte mitt här där i en butik, kommer inte alls ihåg vad den hette. Tycker verkligen Rapunzel har både bra priser och bra hår.
I vintras typ var jag trött på de där jäkla clipsen så det var då jag använde mig av Nailhair från Rapunzel men det är nog det värsta jag gjort i mitt liv mot mitt hår. Håret blev både slitet och tovigt.
image
+ Håret sitter i ett tag så man slipper böka med att ta ut och sätta i det hela tiden.
- Man måste lägga ner mycket mer energi på att sköta löshåret med produkter och så vidare eftersom att all tvättning sliter så mycket på det.
- Det sliter så otroligt på håret när man väl ska ta ut det.
- En människa tappar ca 100 hårstrån per dag och när alla hårstrån sitter fast i keratinvax så kan ni ju tänka i er hur mycket hår som ryker på en gång när man ska ta ut allt efter 8 veckor.
- Dessa hårstrån som ska ha lossnat trasslar istället ihop sig i hårbotten så som jag skrev tidigare så blir det stora knutar i hårbotten. När jag väl löst upp knutarna hade jag nästan som kala fläckar just där.
- Ganska dyr metod med tanke på alla grejer man ska köpa till inklusive löshåret och om man ska räkna med att man måste köpa nytt hår var 8:e vecka så blir det ju riktigt dyrt. Löshåret är bara skit efter 8 veckor.

2 kommentarer:

Lämna gärna kommentar med frågor och annat :)♥

- Stötande kommentarer publiceras ej!