söndag, juni 6

Snäll älskling :)

Kommer hem med Mcdonalds till mig nu :)
Gyttit!

Albin ligger här som nakenfis.
Håller på att vädra hans lilla rumpa, den har verkligen blivit sämre.
Den röda går aldrig bort.. :(
Tro jag har smörjt med ALLA salvor där finns men inget hjälper!
Han tycker inte om att byta blöja längre, han bara skriker och skriker.
Tycker sååå synd om han, man känner sig så hjälplös.
Har bytt blöjor nu till Libro iställer för Pampers, kanske han inte tål dom.
Skadar ju inte att testa.
Gör ont i hela själen när ens barn skiker!

5 kommentarer:

  1. mamma till hampus :)6 juni 2010 kl. 22:31

    om du inte redan har gjort det så använd INTE våtservetter, ta och köp torra tvättlappar som du blöter istället och man kan även ha på lite baby-olja på servetten så är det lättare att tvätta bort bebis-bajs. Sen rekommenderar jag att du använder silon-salva! Den är guld värd :)

    SvaraRadera
  2. Vi anväder ju våtservetter och tycker det bara bli ÄNNU värre. :(
    Tack så mycke för tipset, bli en vända till äffaren imorgon, se om det hjälper.
    Silon salvan har jag köpt men den har inte hjälpt nåt hittills men kanske beror på våtservetterna då :(

    SvaraRadera
  3. mamma till hampus7 juni 2010 kl. 14:41

    Okej, ja då beror det röda på våtservetterna, du kommer förhoppningsvis märka stor skillnad när du slutar använda de. Använde de på min son i början men hade samma problem som du. efter att vi började med tvättlappar som man blöter själv så vart han jättefin i rumpan :) min son han är nu 20 månader, och blir han röd i rumpan så smörjer vi honom med Silon-salvan, som vi använt sen han föddes, och det röda försvinner så gått som direkt :) uppdatera gärna i bloggen om resultaet :)

    SvaraRadera
  4. Då ska jag sluta med det direkt.
    Har luftat hans rumpa lite med det hjälper en stund sen direkt när jag ta en vårtservett så kommer det röda tillbaka. :(
    Tack så hemskt mycke för tipset :)
    Yes, uppdaterar om resultatet! :P

    SvaraRadera
  5. Ett tips är dialon puder.Men absolut inte ihop med salva.Då blir det geggigt.Utan strö på lite över torr rumpa.Dialon är ett mycket bra puder.En gammal bra metod.

    SvaraRadera

Lämna gärna kommentar med frågor och annat :)♥

- Stötande kommentarer publiceras ej!