fredag, mars 5

Barnmorskan.

Som sagt så åkte jag till mamam igår efter BM på morgonen.
Va hos henne och mös ända fram till idag.

Hon körde hem mig imorse för vi skulle handla blommer till köket till mig plus att jag hade lite saker hos henne som jag ville ha med mig hem, min babybox och lite.
Ville inte släpa det på det bussen. Så nu är det filn i käket :)  
Så vi köpte med oss semlor och fikade och kollade på en film, sen höll hon på att somna i soffan, stackarn så hon va tvungen att åka hem igen. Hon skulle åka och handla med innan det bli mörkt ute.

Hos BM gick det hur bra som helst.
Gjorde glukosbelastningen, cellprov och vanligt möte med min BM.
Glukosbelasningen gick bra... träffade en annan kvinna där inne som också skulle göra det, hon väntade sitt andra barn så vi satt och pratade och kollade på en film om andningen hur vikigt den va under förlossningen och krystarbtet och lite. Inte så roligt film kanske, men det va roligt med sällskp iaf, med tanke på att man ska vara där i 2 timmar.
Sen kom läkaren och hämtade mig för cellprovet, gick snabbt men VÄLDIGT obehagligt. Ucchh...! Hatar när dom är där nere och gräva/skapa på livmodertappern. =/ men sa åt henne att hon skulle prata med mig under tiden så man fick nåt annat att tänka på och det gjortde hon, hon skojade t.o.m till det lite för mig. :) Utan att tänka på det så va det över... skönt!
Gick tillbaka till filmen igen en stund innan BM hämta mig.
Satt och pratade med henne en stund och allt såg skit bra ut :)
Glukosbelasningen va ingen tecken på nåt, men däremot va min blodvärden inte så bra så har fått börja med järntabletter nu.
Sf-mått: 26
Vikt: 72,6 (inskrivning 63)
Hjärslagen på bebben: Pendlade mellan 140-151

Älsklingen stack till jobbet nyss, han jobbar till tolv inatt så det bli en fredag hemma själv ikväll, tur att det är massa bra på tv. :D

Nu bli det mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna kommentar med frågor och annat :)♥

- Stötande kommentarer publiceras ej!