lördag, mars 27

Åka in till förlossningen.

Som ni kanske har läst va jag tvungen att åka in till förlossningen rätt så akut igår morse.

Både på natten och morgonen så hade jah fått en massa slemblödningar.
Ringde in och dom bad mig komma in direkt, så jag väntade på att Emil skulle komma hem från jobbet kl 9 så vi kunde åka in, tur att han jobbade som han gjorde den dagen så han kunde följa med om det va nåt allvarligt. Va så rädd att jag nästan låg och skakade i soffan efter jag hade ringt in, fällde faktiskt en tår. Riktigt obehagligt va det och sen när dom säger att jag kan vara öppen i förtid så bli man ju ännu räddare.

Vi möttes om en jättesnäll barnmorska där inne som satte på en ctg maskin. 
Skulle även ligga och trycka på en knapp när jag kände fosterrörleser, och det gjorde jag.
Fick en sammandragning där inne som dom frågade rätt så mycke om, hur länge dom hade pågått osv.
För dom lät det inte normalt med dom sammandragngarna jag hade och berättade om.
När jag va fick den där inne så va bebbens hjärtljud uppe i nästan 190 och jag tyckte det va högt.
Men allt på mätaren visade att allt va bra.
 Hjärtljuden på bebben pendlade allt mellan 130- 170.

Dom gjorde både ett vanligt UL och VUL för att se om jag va på väg att öppnas upp.
Det trodde som först eftersom jag hade fått så mycke slem och blod.
Så det kom in två tjejer och ställde lite frågor till mig sen skulle dom ringa sin överläkare, hörde knappt va dom sa där inne, inte emil heller. Tro dom precis skulle utbilda sig eller nåt så kom från polen tro ja.
Överläkarenäkaren kom in iaf och gjorde ett UL, han mätte och donande allt på bebben så det såg okay ut och det gjorde det. 
Tänkte ju att att jag skulle fråga han om han såg nån snopp på bebben men han verkade ha lite bråttom så lät bli att fråga., lite synd! 

Hatar att slänga upp bena på dom stöden men vad skulle jag göra? 
Så dom gjorde ett VUL och kollade så att jag inte va öppen och det va jag inte. 
Alla tre sod och kollade på rätt upp i muttan, överläkaren och dom där två tjejerna. Räcker väl med att en kollade. Hon va ju inte direkt försiktigt när skulle stoppa in dom instrumenten så jag fick en liten avsmak om det. 

Allt såg bra ut sa dom och det va ingen fara skulle bara ta det lungt nu dessa veckorna och ligga still och vila. 

1 kommentar:

  1. Sandra Ottosson27 mars 2010 kl. 09:50

    Väldigt tråkiga upplevelser! Va nog för dem va oroliga för dig, men accepteras inte! Men det kommer nog bil mycket bättre den dagen det väl är dags:) Lycka till med allt:)

    SvaraRadera

Lämna gärna kommentar med frågor och annat :)♥

- Stötande kommentarer publiceras ej!