onsdag, oktober 28

Åsikter…

Måste bara börja med en fråga eller två... Detta är riktad till relativt kända bloggare, eller bloggerskor och jag har märkt ett oroande fenomen hos vissa av dessa.
Menar ni helt fucking allvar när ni påstår att kritik och förolämpningar ni får är avundsjuka? Att folk vill blir som er och strävar efter det under en viss period i deras liv?
Och varför i helvete försöker ni inte ens låta iaf en gnutta smarta på era videobloggar? och varför kan ni inte sluta pilla på ert jävla hår stup i kvarten när ni videobloggar?
Vissa bloggerskor hävdar ju att om inte dessa personer i fråga som kommer med förolämpningar i själva verket inte var avundsjuka så skulle de inte bry sig och inte nämna dem osv. - NEJ NEJ, fel kära skabbe barn, låt mig upplysa er. - Folk förolämpar er för att ni är ett skrämmande exempel på vad man aldrig skulle vilja bli. Och detta skriver jag med handen på hjärtat!

Världen ser ut idag som följande; Allt handlar om vad man har att komma med verbalt, hur pass smart och sofistikerad man kan marknadsföra sig själv i världen. Både när det gäller skola, jobb och andra saker.
Allting ytligt spelar roll dock är den väldigt skör och väldigt tidpressat eftersom skönhet förr eller senare kommer att ta slut. Det är därför supermodeller söker andra projekt för att försäkra sin framtid era idioter! Kolla bara på Cindy Crawford som lanserat sin skomärke nu!
Det finns inga plastikoperationer som kan få en att se ut som en 25 åring när man är 40+. Kolla bara på Anna Anka. Vem fan tror hon att hon lurar när hon hävdar att hon är 36? Kolla bara på Josephine Crawford från The Voice. Hon är 37.
Grejen är denna att ni är ett lysande exempel på katastrofer. Ni har absolut ingenting som andra vill ha. Ni är kända just på grund av att ni är katastrofer! Nej, verkligen!

*Kissie - gör ingenting annat än att förolämpa folk och ser sig själv överlägsen alla andra. Hon uppmuntrar tjejer (unga som äldre) att ta till sig farliga bantningsmetoder när en stor procent av Sveriges unga tjejer tampas med anorexia eller andra ätstörningar. Tjejen går runt med en konstant utväxt som inte charmig.
När man tittar på hennes videobloggar fattar man inte riktigt om videbloggar för att man ska lyssna på henne eller om hon vill att folk ska se hur hon inte kan låta bli sitt enormt slitna, sönderblonderade hår. Det enda du har är väskor, vännen. Väskor. Bara väskor.
*Tjejen från amandavardet - Amanda - Jag förstår mig inte på henne ärligt talat. Älskade vän, du tappar IQ'n varje gång du öppnar munnen. Förlåt, men så sant! Dessa - ehmm, jaaaa, mmm, åååååh, ähmmm, o sååaa, ähhmmm är extremt pasé. Uttryck dig i ord så vi faktiskt förstår dig! Ta ut tuggummit ur munnen när du talar, eller tja "talar" och gör dig själv en tjänst.
*Katrin Zytomierska - Jag tyckte du var cool och smart förut. Men har verkligen tappar all respekt jag någonsin haft för dig. Ditt betéende kan inte förklaras annat än - sorligt? Du ordkäftar med tjejer 13 -15 år yngre än dig. Varför? Sedan nedvärderar du dig själv genom att ta till dig lögner?
* Blondinbella - Du driver ett företag, men ditt talesätt. Big NO NO!
Har man gjort ett namn för sig själv och är känd så tror jag starkt på det där med att man har ett stort ansvar också. "With great powers comes great responsibilities".
Man har ögonen på sig och då tycker jag att man ska ta tillfället i akt och hjälpa folk, framföra sig på ett så bra sätt som möjligt och vara en förebild.
Som kändis öppnas många dörrar för en och man har chansen att uträtta så sjukt mycket grymma positiva saker. Varför inte avända det? Nu hävdar jag inte att ni ska ta på er världens problem på axlarna med seriöst skärp er. Föregå med gott exempel iställer för att uppmuntra tjejer att svälta sig själva med chai-latte a lá svälta-mig-själv-tills-man-kan-spela-på-mina-revben diet. Ja jag syftar på DIG Kissie!! Jag är så trött på att tjejer ska sträva efter en look som skriker PLAST, och smacka med sitt tuggummi och uttrycka sig med åååååh, o såååaaa, ähhmm, mmmm istället för faktiska ord!
Vissa hävdar att de de är ute efter att provocera folk och öka bloggens läsarantal - Ska man kalla det falkst eller bara sorligt? Att man inte kan vara sig själv, utan måste skapa en image (en korkad image) för att locka läsare?
Och nej, jag är inte avundsjuk på er, nej jag skulle aldrig vilja vara er. Jag skulle aldrig vilja förstöra mitt hår, sönderblondera det, gå med konstant utväxt, plastikoperera mig, inte kunna ha ett bra ordförråd, sitta inne med en makt och inte göra mer med den än att låta den stiga mig över huvudet och vara 30+ och ordkäfta med småglin.

Nu ska jag baka bullar så jag få avreagera lite :)

2 kommentarer:

  1. Starkt gjort att ha en sån årsikt! Håller med dig i vilket fall!

    SvaraRadera

Lämna gärna kommentar med frågor och annat :)♥

- Stötande kommentarer publiceras ej!